torsdag 10 juli 2008

+12 är i alla fall mera än +9


Dag två på Projekt Intensiv börjar lida mot sitt slut. Buskallt på stranden idag igen, men termometern visade faktiskt nästan +12 i luften! Vattnet var naturligtvis kallt som en immig Caipiroska, och där stod jag och Emma som varsin limeklyfta i iskrosset...

Full fart mot jobbet efteråt, och den här gången hann jag precis i tid. Bara att byta om från simlärarstass till vårdaruniform, lite som Stålmannen - och i samma fart också;) Det blev en snabblunch bestående av grynost och äpple i kansliet medan jag febrilt försökte vicka liv i stelfrusna fingrar och tår. Först framåt kvällen började jag känna mig som en människa igen, istället för en vandrande isglass.

Om jag får komma med ett önskemål så ska jag passa på att be om varmare väder framöver. Detta ranttande fram och tillbaka skulle vara ack så mycket lättare om man slapp frysa hela tiden. Men sådant kan man ju inte påverka. Egentligen.

Lite orolig dag på jobbet, med mycket yrande fram och tillbaka. Annars normipäivä. Lite kramande, klappande och handhållande mellan varven också. Mysigt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar