måndag 14 juli 2008

Sommarkväll

Igårkväll slog det plötsligt om och blev högsommarvärme på kvällen! Förvånat drog jag ut och åkte lite rullskridskor, och ojojoj vad fint det var! Doftade sommar, gräs, solvärme och saltvatten när det fläktade lite från havet. Ah! Sedan kvällskaffe på Bryggan och en allmänt skön kväll. Tänk att man blir så nöjd av så lite! Jag njöt någonting otroligt av de där få timmarna ute i sol och värme:)

Imorse hade jag en lite förhoppning om att värmen skulle ha hållit i sig, och att det skulle bli simskola i strålande sol för en gång skull. Någon värmebölja att tala om var det dock inte, konstaterade jag när jag traskade iväg till postlådan med lite sömniga steg. Men en temperatur på +16 kändes helt okej. Tänk - som sagt - vad man blir nöjd av lite!;) Alldeles i slutet av simskoledagen visade sig faktiskt solen. Vilken känsla att inte vara alldeles stelfrusen när jag som vanligt stressade iväg till jobbet.

Jobbet, ja. Idag började jag ett nytt vikariat på en ny avdelning. Nya kollegor, nya patienter, nya lokaler. Hade helst jobbat vidare på samma avdelning, men nu blev jag förflyttad. Det gick hur som helst bra, systemet är ganska liknande. verkar det som. Imorgon fortsätter vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar