onsdag 2 juli 2008

Dagens göromål


Det omöjliga har idag blivit gjort. Jag har nämligen köpt nya jeans. Ett par som passade, satt bra och till och med var sköna - och inte för långa! Det var verkligen nödvändigt för en som jag, som lever i jeans till vardags. Med den sprillans nya lönen på kontot tyckte jag att jag kunde göra det med gott samvete. Förutom jeansen blev det också ett par vita byxor av kortare modell i linnematerial, skönt på sommaren.

Var ute på en tur med rullskridskorna ikväll, och gårdagens skidlänk kändes faktiskt i lår och de så kallade bakre regionerna redan under de första skären. Detta trots att jag mest hängde på stavarna igår. Kvällen länk blev längre än planerat, och jag var både hungrig och trött när jag kom hem, men ingen skada skedd. Bra att länkarna blir längre ibland också.

Har kokat en bamsekastrull med mat som ska fördelas i lunchlådor och tas med till jobbet. Visserligen får vi äta uppe i personalcafeterian också, vilket jag gör ibland, men jag gillar att ha koll på vad som finns i det jag äter. Inte för att jag nu gör några speciella gourmeträtter, men ändå...

Kvällskaffe drucket, och imorgon är det morgonskifte. Se där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar