torsdag 3 juli 2008

Vilken bra dag


Vissa dagar bara susar förbi, och man är nästan besviken när man lägger sig för att man inte åstadkommit någonting. Visst, jag har varit på jobbet och gjort det jag ska, men det räknas ju inte. Det är ju det man gör utöver jobbet som är någonting. Det är då man ska orka, hinna, ha lust, utföra. Oftast orkar jag inte.

Idag har det inte varit en sådan dag. Det var varmt i luften redan 06.25 när jag rullade iväg mot jobbet med NRJ i bilhögtalarna. Hade man inte jobbat hade det varit en finfin stranddag. Men det var en ganska bra dag på jobbet också. Satt ute på terassen både på förmiddagskaffepausen och lunchen - skönt. När jag slutade klockan tre var det riktigt hett i luften, och jag stack bara snabbt in via Prisma på hemvägen för att köpa lite nödvändigheter, sedan strax mot Öja.

På tre röda sekunder hann jag koka kaffe, bära ut madrassen till solstolen, plocka på mig en trave böcker och tidningar och skruda om till bikini. Där låg jag då, i mitt esse - i gassande sol, smuttande på kaffe och njöt, med de viktigaste förnödenheterna på rad på verandakanten. Somnade till en stund och vaknade på mage med en värmande sol på ryggen.

När jag legat någon timme hoppade jag i löpskorna och stack ut och sprang. Det är skönt att springa i högsommarvärme, tycker jag. Timotej och prästkragar i vägrenen och lite skugga av träd här och där. Efter en bra runda svepte jag ihop lite mat, duschade och styrde iväg till Bryggan, där vi satt och pratade, drack kaffe och tittade ut över en vacker vik.

Allt detta har jag hunnit med under en och samma dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar