onsdag 9 juli 2008

Roligare kan man ha


Imorse vaknade jag till en termometer som visade modiga nio plusgrader. Då kan man fråga sig varför jag så raskt ställde mig i ordning med simkläder och strandväska, och det ska jag nu svara på! Orsaken lyder nämligen simskola. Inskrivning under en grå himmel och med våt, kall sand under fötterna. Visserligen har inskrivningen ofta skett i mulet väder, men aldrig såhär kallt! Jag skulle ha gett ganska mycket för en inomhussimskola idag, kan jag säga. Har frusit, frusit, frusit, och såg så här pass hurtig ut efter att ha testat på det iskalla vattnet med ungarna. Observera vinterjackan i Gore-tex-material, samt fleecevantarna.

Speedade iväg i racerfart direkt från stranden och hann till kvällskiftet på jobbet så när som på två minuter. Närmare än så vågade jag knappt hoppas på. Kastade in ett äpple och några skedar 0,3%:ig grynost under rapporten, och sedan var det bara att jobba på. Hade knappt tid att vara hungrig ens...

Efter jobbet hann jag en blixtrunda via butiken, hem och duscha, packa ur, hänga på tork och delvis packa i väskan för morgondagen, fixa mat att äta någonstans på vägen imorgon (om jag nu hinner), och ja... Nu borde jag gå och lägga mig om jag ska orka med en likadan drabbning imorgon.

Jag vet inte riktigt vad det är jag håller på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar