lördag 5 mars 2011

Sol!

Kan solen och vädret och fåglarna verkligen veta vilket datum det är? Sådär exakt, alltså. Från och med den första mars har fåglarna sjungit där ute, och det blev väldigt mycket mera vår sådär sol- och temperatursmässigt jämfört med den sista februari.

Imorse vaknade jag av att solen sken mig i ögonen. Verkligen bländade mig, och värmde täcket. När jag låg där och tittade ut genom fönstret, rakt upp på den knallblå himlen kunde det lika gärna ha varit juni. Fantastiskt, detta med årstider. Och speciellt våren.

Det som är lite synd är att min vårjacka är i Öja. Och vårjacka får man ha när det är många plusgrader. Vilket det är om man står i lä på något soligt ställe. Jag ska i alla fall ta på mig solbrillorna och dra ner på stan en sväng. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar