söndag 20 mars 2011

Lördagskväll med FF



FF är Fina Flickorna, och tillsammans med dem hade vi en trevlig och lagom uppsluppen lördagskväll i nöjesmetropolen Kokkola. Lite försittning hemma hos mig som brukligt, med ett par flaskor vin och Towersspelande. Det där spelet har blivit en riktig hit här, för redan med ett par vinglas i knoppen börjar den bli lite skakigt att få klossarna att hamna rätt. Dessutom kan man använda klossarna till att skriva obscena ord, men den aktiviteten censurerar jag från den här bloggen.


I något skede pep någon förskräckt att man inte hade hunnit äta tillräckligt, och jag som inte direkt är Drottningen av Snacks var lite dåligt utrustad. Men de stackars hungriga gästerna var så nöjda med ostmackor. Ostmacka och rödvin, det duger hur bra som helst:)

I den begynnande natten traskade vi sedan till centrum. Kryssade i Neristadskvarteren och hittade fram till Calle längs sundstranden. Det var en rolig promenad som innehöll lite olika slags pauser och mycket skratt. Citat: "Men tyst. TYST. Om ni inte är tysta så spyr jag!".

Trevlig kväll, allt som allt. Fina flickor, gott vin, mycket skratt. Jag har sovit bort hela söndagen och hann nätt och jämnt på "morgonkaffe" till Öjan ikväll. Håhå.

1 kommentar:

  1. hur ni hölls upprätt på de dåligt underhållna gatorna i stan efter några glas vin fattar jag inte. jag hade grymma problem i fredags, och då var jag spiknykter :)

    SvaraRadera