onsdag 15 juli 2009

Mycket oavancerat

Har haft en synnerligen oavancerad dag hittills. Pickade och packade mitt pick pch pack - en filt, vattenflaska, boken jag håller på med och en handduk - och satte mig i bilen iklädd bikini. Körde till den lilla stranden här i Öja och parkerade mig på filten. Där har jag legat och njutit idag. Borrat ner tårna i sanden, läst Paasilinna och svalkat mig i plurret.

Värre kan man ha det.

-----------------------------------
Uppdatering några timmar senare

Lägger man dessutom till en spontankaffe på Bryggan med bästa L som jobbat natt men nu vaknat till liv, blir den soliga onsdagen ännu bättre. Ganska blåsigt, men solen låg på så man fick kisa till och med bakom solglasögonen. Det ställdes till allsång, så alla som gillar sådant uppmanas ta sig till Bryggan ikväll. Samt att där avnjuta en bit Öja-kaka Bobbi Special, alltså lingon-havrepaj med en kula gammaldags vaniljglass till. Till exempel.

Själv tänkte jag åka lite skridsko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar