lördag 4 juli 2009

Manligt vs kvinnligt

Jag: "Ska vi fara till stan eller något?"
Mika: "Visst. Men (suck) hur långt projekt blir det innan vi har kommit iväg?"
Jag: "Snabb dusch bara och sen är jag klar"
Mika: "(Mummel) Jaja, jag kan betala en räkning sålänge..."

Han sätter sig vid datorn.

Hon hoppar i duschen. Snabbduschar på 30 sekunder, för håret är tvättat igårkväll. "Ska vi fara?". Inget svar, han sitter vid datorn. Hon byter till rena kläder, plockar in kaffekoppar i diskmaskinen, torkar av bordet. Sminkar lite smått, fixar håret. "Jag är färdig!". Fortfarande inget svar. Han sitter vid datorn, klickar lite fram och tillbaka. Hon plockar fram låneböckerna till biblioteket. Bäddar sängen, plockar ihop lite kläder. Tar på skorna, sätter mig i hallen.

Han kommer ut ur datarummet. "Är du klar?". Själv utan skjorta iklädd mjukisbyxor.

Manligt vs kvinnligt:)

2 kommentarer: