tisdag 10 december 2013

Personal space issues

Idag på pumppin fick jag en så bra plats. Vilket jag alltid ser till att få, för det är rätt viktigt för mig, det där. Kan inte ställa mig var som helst i salen och börja på, det ska vara rätt plats, rätt fiilis. Helst framme vid podiet, eturivi och lite mot höger. Har gärna en högtalare direkt framför mig för att få så hög musik som möjligt, det ska vibrera i bröstkorgen.

Nå, strax innan passet började kom en brud och trängde sig ner strax bredvid mig. Där det helt tydligt inte fanns plats. Eller jo, det skulle ha funnits plats om hon bara skulle ha haft vett att ställa sig en halv meter mot höger. Vilket det fanns utrymme för. Ändå skulle hon promt smälla ner skivstången så att min högra stångända nästan nuddade hennes vänstra.Hon saknade helt tydligt gymvana. Det är en oskriven regel att man ger varandra utrymme. Himla n00b.

I rinnalleveton hoppades jag nästan att jag av misstag skulle klonka i henne med skivstången så hon skulle fatta att flytta sig, men icke. Vi klarade oss båda oskadda. Fan.

Det regnar så det skvalar ikväll. Märkte jag när jag skrinnade iväg hemåt. Glid, glid bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar