måndag 30 december 2013

Mellandagsrea, schmellandagsrea

Jag gillar ju inte alls att trängas i butiker med för mycket folk. Det var också av den orsaken jag köpte majoriteten av årets julklappar på nätet. Smidigt som bara den. Mellandagsrea är på grund av just folkmängden alltså inte alls min grej. Dessutom hittar jag sällan något på rea, jag köper istället det jag vill ha när jag hittar det, inte nästan det jag vill ha för att det är billigt.

I förrgår gick jag ändå en vända på stan. Det var sen eftermiddag, så det var inte ens så mycket folk i farten. Drog igenom några butiker och fingrade på lite olika stuff. Kom hem med lite nya underkläder och ingenting annat. Räckte bra så.

Igår var jag igen bjuden till Öja på mellandagskaffe med lite släktingar. Jag och pappa satt sedan och tittade på skidning på tv, och min vana trogen nickade jag till efter en stund. Personer som jag borde inte få sätta sin fot (eller kanske röv) i en soffa, för det är som ett omedelbart sömnpiller. Sedan är jag ju inte heller så värst brydd i skidåkning.

Idag har jag inte riktigt åstadkommit någonting vettigt. Inte för att jag direkt har haft något sådant mål heller. Sommarledigheten består av att hinna vara ute och i rörelse så mycket som möjligt, det är skären, stranden, Bryggan, kompisarna, terrassen, löpning och allmänt utnyttjande av det fin vädret. Nu kring jul satsar jag gärna på att vila, slappa, sova ut och allmänt glida runt och nollställa huvudet för att sedan ta i med nya tag efter nyår. Ledigheten fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar