lördag 21 december 2013

Jullov

Sådär då. Efter jobb, löpning, dusch och kvällsmat kan jag börja anse att jullovet är inlett. Hade fullt upp på jobbet med att fixa allt som skulle fixas innan ledigheten. Skriva, sammanställa, posta, ringa. Framåt eftermiddagen traskade jag över innergården och upp till övervåningen och Familjerådgivningen, för det är där vi hämtar och lämnar posten. På väg ner tillbaka kom precis postiljonen emot. På cykel. Och han var så sjukt lik Dag-Otto, en postiljon ur en svensk fars som sändes på tv för något år sedan. Framträdande framtänder, plirig blick, ett lite nervöst "heihei", lite extra pustig och flåsig efter att ha cyklat i slasket. Hehe. Dag-Otto.

Jullov då. Jag ska städa, för jag har redan en tid skjutit upp städandet med ursäkten att "jag städar ordentligt till jul sen". Sedan har jag ett par grejer jag tänkte baka, och så blir det väl en sväng på stan. Så ska vi träffas med flickorna också såklart. Blir nog bra, detta. I alla fall var jag och köpte rödvin och Burana idag, höhö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar