lördag 27 augusti 2011

Radio

Drog en repa på stan idag i värmen. Jag fick nästan panik ett tag där, eftersom jag hade iklätt mig ballerinor och inte sandaler, och fick varmt om lilla foten. Jag blir lite angstig av att ha för mycket kläder på mig, nämligen. Inte av värme i sig (no shit, detta är ju kvinnan som ligger och vältrar sig i 30-gradig hetta en hel dag och bara vill ha mera, mera, meeera), men att ha för mycket på mig.

Det är därför en bilsemester/motorcykelsemester inte skulle gå för sig. För då missar man solen och den friska luften om man sitter i bilen, och måste klä sig i heltäckande om man sitter på peedi. Inte för att jag hyser något intresse för roadtrips överlag, har för mycket ADHD för det. Mc-resa vore skoj, om någon kan lova att det är mulet eller i alla fall för tidigt/sent på året för att idka strandliv. Tänk att vara instängd i ett läderställ och veta att andra just nu är iklädda bikini och lapar sol. Jag skulle antagligen hoppa av motorcykeln i farten i ren, suicidal förtvivlan.

Nå, i stan provade jag två klänningar. Den ena med småsmå blommor och den andra med små rådjur (perfekt att ha när man jagar!). Som tur var passade ingen särskilt bra, så jag slapp hala fram plånboken. Hängde tillbaka dem och gick. Drog in på Clas Olsson eftersom jag skulle köpa något så mommo som en radio. Ja, en radio.
Har ju redan min fina ankradio på toaletten, men den har börjat ge upp tror jag. Får inte inställt några ordentliga kanaler, och man måste vrida fram och tillbaka på dess lilla stjärt (där man alltså ställer in frekvensen) i evigheter och det blir bara schitzo-radio, alltså två kanaler som hörs samtidigt. Låter lite som Stairway to heaven backwards. Får väl akta sig så man inte åkallar Satan av misstag när man håller på rattar.

Nå, när jag gick in på Classe O och började fingra på radioapparaterna så hade de inte den jag sökte, bara nästan. Alltså stod jag och petade på en radio jag inte ville ha när en försäljare så ivrigt kom och ville betjäna mig. Jag kände att jag måste fråga någonting, så jag frågade vad fanskapet kostade, som om jag hade tänkt köpa det. Han sa priset, och såg ut som att "Jaha, ska vi gå till kassan då?", och så var jag fast i knipan igen. Eftersom jag inte kan slingra mig smidigt ur sådana situationer. Så jag frågade "Har ni den i (färg som inte fanns framme)" och önskade att han skulle vara en liten lat försäljarpojke som svarade "Nej, alla färger finns framme". Men den jäveln gick till kassan, knappade länge och väl på sin dator och kollade lagerstatusen. Och jag bara "Hoppas den inte finns, hoppas den inte finns, hoppas den inte finns...".

Den fanns inte. Jag tackade och gick ut, medan jag gjorde segergester inombords. Jag behövde inte köpa radiofan jag inte ville ha. Jag vann! Den fanns inte ens på lagret! Kommer i november! Jag lyckades till och med få till ett litet besviket grin när han upplyste mig om detta. Får se till att inte gå in på Clas Olsson i november nu bara.

Jag är verkligen dum i huvudet.

5 kommentarer:

  1. Haha! :D Klassiskt! Na sånde sku jag å kuna göra... å he värsta er att ja antagligen sku ha köpt e, bara så int hande försäljarn sku ha gjort allt i onödan.... hehe. :)

    SvaraRadera
  2. Ja får naaleiss toko vibban ååv att ni två e läätt offren för försäljaren! ;)

    SvaraRadera
  3. Men neeee... ;) Vaför tror du he?? :D :P Hehe.

    SvaraRadera
  4. Låter som at ankradion löper amok i jakttider, vil kanski skräm bort fiender bara...?

    SvaraRadera
  5. Emma >> Jepp. Ja sku säkert ha teiji två elder na. För att ja sku ha tyckt synd om an:P

    Simon >> Nja, he kan händ att du har rätt! Fast ja brukar iaf laga e jävlit invecklat föst, fyri ja köper na mot min vilja :D

    Baba >> Kan stäm. Ja tror att ankstackarn int tröst ge ett ljud ifrån se i dessa tider...

    SvaraRadera