måndag 22 augusti 2011

Just så


Hade längtat hela dagen efter att få dra iväg på ett Pump-pass ikväll. Lämna aivot narikkaan, stänga av förstånd och hjärna och lassa på lite extra skrot, gå in i mig själv och bara följa instruktionerna. Det som är det allra bästa med Bodypump. Att man efter ett fåtal pass vet exakt hur man ska göra, bara att lita på muskelminnet.

Nu hade jag lovat mor att åka via Öja efter jobbet och äta abborre, så det var just det jag gjorde när jag lite stressad stängde kontorsdörren bakom mig. Iväg till Öja, äta abborre, smälta maten en kort stund på soffan, och sedan köra tillbaka hem. Byta om, packa väskan med träningsskor och vattenflaska, pulsmätaren kring handleden och så bara snabbt dubbelkolla schemat innan jag skulle hoppa på cykeln och trampa till gymmet.

Och. Så. Har. Måndagens. Bodypump. Bytt. Tid. Den gick klockan fem. Jag missade den. Jag svor högt för mig själv. Detta som jag har sett fram emot hela dagen. Precis hela dagen. Nu går jag på tomgång. Vet inte vad jag ska ta mig för. Satans satan.

5 kommentarer:

  1. Hmmpff...:(

    He blir mörkt fort, saker o ting ändrar tid, tilome Bryggan ha stängd HEILT! Vänd in ter via baket mååndasköörå men ter var bara ein person, din bror hadd konstatera at e va stängd typ en minut fyri...:(

    Hööste för överlag messe mest tråkigheter, även om ja nu int kan säg at ja personligen har naa emot FINT höstväder...

    Nåväl, tu kan ju broder en väggversion åv hedi bilde, siir sakli ut vi fösta anblick...:)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, där var den bilden, det had väl dykt upp som samtalsämne på bryggan nån gång. Fan så den får mej o skratta.

    Liti backträning ska väl no dämpa besvikelsen :)

    SvaraRadera
  3. Nå satan, kan tänk me att du va rosenröd ååv ilskon! Å andra sidan så kanski e gar dubbelt bäter nästa gang? He lär ju vis se;)

    SvaraRadera
  4. ÅÅH va irriterande! Vet själv hur mycket man laddar upp mentalt och ser fram emot det, att bara slänga med vikterna, svettas och allmänt avreagera sig. Och. Så. Missar. Man. F-skapet. Jepp, man blir sur. Antar att du kommer att köra ett sjujäkla pump-pass nästa gång ;)

    SvaraRadera
  5. Bubba >> Oberoend åv årstid så får ja feil i hövo om ja ha planera in na som san int förverkligas enligt planen. Feil i hövo, I tell you!

    Jeppisbo >> Å ja ha gjort den helt själv! I PAINT!:) Backträning va int na dumban idé!

    Anonym >> Ja skifta nästan i gredelin. Elder... egentligen va ja int så arg, meir frustrera över min strikta dagordning som for vituiks... :-/

    Anonym >> Exakt. Vad ska man ta sig föööör när man rycks ur sin rutin helt plötsligt?! Och jag tog igen det missade passet strax följande dag :)

    SvaraRadera