fredag 6 juni 2008

Post-semester


Har haft två lediga dagar på raken, och det känns som en mindre semester! Morgonskift, ledigt, ledigt och kvällsskift - perfekt. Jag gillar inte det där med att ha ledigt en strödag här och en annan där. I alla fall lyckades jag pricka in båda dagarna perfekt, för det har varit underbart väder:) Har legat ute i solen och njutit och läst "en god bok" som jag förutseende nog lånade från Kokkola-bibban, har sprungit i stekhetta, har åkt rullskridskor med en varm vind i ryggen, har dragit ut på morgonlänk direkt ur sängen, har druckit kaffe på terass.

I förrgår var jag då till sjukhuset och fick ett stick i armen och mitt blod fördelat i många, långa tuber för att se vad som hittas däri. Måste berömma sjukhuset i Kokkola, som upptog ungefär sju minuter tid sammanlagt från det att jag klev in genom huvudingången tills dess att jag traskade ut genom samma dörr med det lilla plåstret i armvecket.

Idag hann jag med den nyss nämnda tidiga morgonlänken, kvällsskift på jobbet och nu sitter jag här. Morgonskift imorgon, så jag borde egentligen gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar