onsdag 11 juni 2008

Huttra

Det är kallt här i Österbotten. Isande kalla vindar, ständigt frusna tår, och dragigt överallt. De senaste två dagarna har varit riktigt huttriga, igår regnade det iskalla strilar och pinade buskalla pustar, vågade mig knappt utanför dörren på hela dagen. Idag har det mest varit jämnmulet och lite varmare, nästan +12 mitt på dagen, men inget riktigt sommarväder. Nå, det är det sällan före midsommar i vanliga fall, man bara inbillar sig att det ska vara sommar bara för att det är juni.

Idag har jag varit ute och andats skog och mark på min lediga dag. Tog stavarna med mig och sprang iväg ut i råskogen, hittade en stig och sprang på måfå över stock och sten. En riktigt bra runda blev det, och axlarna blev riktigt trötta av att tvingas med de också. Mot kvällen har en liten sol börjat våga sig fram, men kallt är det fortfarande.

Fick resultaten från blodprovet i måndags, och det blir en runda till för mera prover nästa vecka. Få se då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar