måndag 23 juni 2008

En sådan dag

Hjalmar har varit en trött katt idag. Jag låg på soffan och halvslaggade efter en tung arbetsdag, när han så snällt satte sig på golvet bredvid och tittade upp mot mig med huvudet på sned. Hivade upp den lille killen på magen, och han rullade omedelbums ihop sig till en liten kringla och sov i en dryg timme. Den katten är som klubbad när han somnar:)

Arbetsdagen gick ganska fort idag, fast jag var dödsslut när under rapporten fem före sju imorse. För att inte ens tala om färden dit. När jag var halvvägs kändes det som om jag skulle somna, och inte ens att vrida på AC:n i bilen på iskallt hjälpte särskilt mycket. Men det brukar gå bra bara man kommer igång. Däremot blir jag alltid så jävla hungrig när patienterna får rykande het morgongröt med bärsoppa eller sådant på. Så får man sitta där och föra skeden i en annans mun utan att få äta själv, vilken tortyr! Ynk. Men kring halv nio får jag i alla fall kaffe.

Efter jobbet raka spåret till läkaren igen. Det var väl ett jävla spring dit, men kanske det reder sig nu. Via banken, där jag fick prata lite med en gammal kompis som jobbar där, medan jag fick skött lite bankärenden. Sedan via apoteket och hämta medicinen och till sist via butiken och handla lite grejer. Dessutom kom jag ihåg att köpa frimärke och äntligen posta den där blanketten som jag borde ha gjort för fyra evigheter sedan.

Så en sådan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar