torsdag 21 november 2013

Väder och vind

Hrrr, så kallt det var imorse. Elva minusgrader, i alla fall om man litar på vad facebookfolket påstod. Själv har jag inte tid att följa med temperatur och luftfuktighet och vindhastighet på morgnarna. Fick se mig segrad och lämna den ofodrade kavajen på sin hängare och utrusta mig med vinterkappa. Imorgon blir det väl - suck - vinterskor. Ännu igår gick jag gladeligen till jobbet i ballerinor.

Jag vet, jag är extrem. Men jag tycker verkligen, verkligen inte om att ha mycket kläder på mig. Jag har precis så mycket så att jag inte fryser ihjäl.

Ikväll när jag klev ut från gymmet grinade jag till av frustration. Det snöade nämligen. Små, hårda, äckliga skitflingor som yrde i ansiktet när jag cyklade hem. Usch. Jag tycker verkligen inte om snö. Men det är väl nu det börjar? Det är ju ändå slutet av november. Jag håller dock tummarna för plusgrader och barmark ändå. Kanske den här snön smälter den också? Hoppas får man. 

Herrejess så den här veckan har gått FORT. Imorgon är det fredag igen! Dags att färdigställa världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar