måndag 18 november 2013

Nattfrost

Så börjar måndagen vara i pulkan. Mycket att göra på jobbet, hem och dra in två kaffekoppar för att inte drabbas av eftermiddagskoma, och sedan var det att hoppa upp på cykeln och trampa till gymmet. Denna gång hade jag kommit ihåg att anmäla mig till pumpen, och tur var det för passet var fullsatt.

Inatt hade det tydligen varit på minus, för jag var tvungen att skrapa rutorna imorse. Var också tvungen att byta ut sommarkavajen mot en lite varmare jacka, tog det beslutet när jag såg rimfrosten på rutan. Till skillnad från många andra så väntar jag inte på köld. Absolut inte på snö. Inte ens "bara litegrann så att det inte är så blött" som flickorna försökte sälja in i helgen. Om jag minns rätt så bad jag dem ordagrant att hålla käften när de uttalade just den åsikten. Det var kanske lite onödigt oartigt att säga så, men åsikten står jag fast vid. Jag viiill inte att det ska komma någon snö. Inte minsta flinga. Hellre grått och två plusgrader än äcklig snö.

Måndag, alltså. Rätt bra fiilis. Hoppas det blir en produktiv vecka!

3 kommentarer: