söndag 10 november 2013

Att plötsligt vara med tv

Den här veckan har mest bestått av möbelmontering, precis som jag förutspådde. Och en dag stegade jag iväg till butiken och - lyssna på detta - köpte en tv. Jag som hatar tv mest av allt. Men när jag nu hade så fina nya möbler kände jag att en tv skulle passa bra, rent sådär inredningsmässigt. Dessutom dras väl tv-avgiften på skatten numera, har jag förstått? Nå, en tv blev det. Och jag har till och med tittat på den. De sänder program varje dag, visste ni det? Fascinerande.

I torsdags hade jag besök av min vän S med familj. Det var liv i luckan med tre barn varav det äldsta är tre år. Roligt med liv i luckan, menar jag såklart. Dessutom tappades den minsta bebisens napp bort någon gång under kvällen, och den har jag ännu inte hittat. Möjligt att någon av de kortvuxna gästerna stoppade undan den någonstans. I samband med besöket fick jag dessutom uppskruvat mitt badrumsskåp! Och det blev så fint så. "Gållbra!" som lilla V upprepade efter mig när jag berömde hantverkarens jobb.

Idag har jag varit i Öjan och firat faija på farsdagen. Med medalj, present, mat, kaffe och tårta. 

Och ikväll sänds Titanic på Subben. Åååååh, minns ni Titanic? Så romantiskt att man dör. Ska sitta här och bli tårögd en stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar