torsdag 28 november 2013

Halka och klädkris

Imorse slirade jag iväg med bilen mot jobbet på blankisen. Nästan framme mötte jag en pojke som cyklade över den blixthala gatan med ett litet mindre barn sittade på styrstången. Det såg minst sagt osäkert ut. Kan säga att jag själv fick se till att ha tungan rätt i mun när jag cyklade till gymmet ikväll. Och då hade jag alltså ingen som balanserade på styrstången ens.

Hur kommer det sig att jag hela tiden lider av det där "uuuh, jag har ingenting att ta på mig"-syndromet? Trots att klädskåpet utifrån ser ut att vara välfyllt. Varje dag får man stå handfallen och bara "nej, nej, inte den, nej, den passar inte idag, den känns inte rätt, nej, nej, nej". Jag har typ två plagg jag växlar mellan. Eftersom jag varje kväll ser till att plocka fram följande dags kläder ska jag nu ställa mig framför det öppna klädskåpet och skriksucka uppgivet.

Lycka till, Kronqvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar