onsdag 13 november 2013

Telefonbryderier

Igårkväll låg jag som vanligt och petade på telefonen innan jag skulle sova. I något skede somnade jag tydligen, och när jag vaknade på morgonen kunde jag inte hitta luren. Jag sökte i sängen, hivade undan täcken och kuddar och finkammade bingen. Icke. Inte heller under sängen hittade jag någon telefon.

Hur kan en telefon gå upp i rök? Hade jag typ... ätit upp den eller något? Nå, jag fick skita i det och gå till jobbet utan telefon. No problem. Men ett mysterium var det.

När jag kom hem rev jag alla lakan ur sängen, synade dem i sömmarna. Ingen telefon. Gick igenom dynvaren. Ingenting. I ren desperation rev jag också bäddmadrassen ur sängen, och DÄR var telefonen. Mellan bäddmadrass och madrass, nästan mitt i sängen. Hur i hela helskotta hade den hamnat där? Jag fattar inte. Kanske drömde att någon jag verkligen inte ville tala med ringde. Vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar