lördag 31 augusti 2013

Plopp

Såhär inledde jag lördagen.

Jepp. Genom att bada min enda ögonbrynspenna i toalettstolen en stund. Och jo, jag hade locket stängt, det har jag alltid när brusefåtöljen inte är i bruk, så att säga. Ändå lyckades pennan rulla över locket och med ett PLOPP falla in genom glipan mot ryggstödet.

Nå. Jag skulle ju ändå till butiken. Fick köpa mig en ny penna. Och såg dessutom i Prisma någonting jag aldrig förr sett i detta land. Nämligen en produkt med mitt namn på. Rätt stavat, alltså. Detta är en hållare för tandborstar. Ingenting jag känner att jag måste ha, alltså. Men man kunde ju fan ha köpt en bara för att det fanns.

Sedan hann jag sola en lång stund i det härliga vädret. Jag klippte gräset också. Och så sprang jag en bra länk, innan jag hoppade i duschen och fixade lite mat åt mig. Inte illa pinkat på en lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar