söndag 25 augusti 2013

Sköna söndag

Var på min kusins 40-årsfest igår. Det var trevligt att träffa alla möjliga släktingar, det bjöds på gott småplock och vin, och det var alldeles fantastiskt väder. Fick äran att träffa mitt lilla kusinbarn E för första gången, och det var en rolig liten typ som snart fyller två och som pratade nästan oavbrutet. Vid ett tillfälle stod han och balanserade på terrasskanten mot staketet och konstaterade att han är "en lillan tasupelle". Till sist spelade vi Mölkky, och jag blev lite intresserad av det spelet. Borde kanske skaffa ett hit till mig?

Framåt kvällen fortsatte festligheterna med egna gänget. Jag och B anlände likt fint folk ganska sent till Halkokari, där jag genast hittade ett par jättestora skor jag måste prova lite. Sedan pratade vi dumheter, tittade på Åke Blomqvist (citat av B: "Who's Åke's bitch? She's hot!") och pojkarna badade bastu. Vi flickor talade om känslor, såklart. Sedan ut på Calle, vad annars?

Jag och B traskade hem i natten som vi brukar. Den här gången regnade det inte, men det började bli lite kyligt om de bara benen.

 Idag har jag njutit i solen hemma i trädgården. Skulle bara ta en snabbis till Sundmun för att simma, men blev kvar där hela eftermiddagen. Det var så skönt i solen! Och vattnet var inte ens så farligt kallt, så det blev några varv i plurret innan jag var klar och åkte hem. Sköna söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar