onsdag 28 augusti 2013

Sånt jag gör på kvällarna

Sprang en sådan väldigt läcker länk igårkväll. Startade sent i den skymmande augustikvällen, sprang ut längs stigarna i sandhagaskogen medan det blev allt mörkare och fuktigare i luften. Det gick lätt och var roligt, fötterna trummade på på den mjuka barrbädden. Och när jag var som längst inne i skogen stötte jag på en räv. Som var ganska oblyg. Hade en sådan nöjd och lyckad fiilis när jag tog lite andra vägar hem, och till sist kunde sitta ute på farstutrappan och pusta lite efter väl förrättat värv. Bra länk!

Ikväll åkte jag ut till Öja och Bryggan för att dra en kvällskaffe tillsammans med N. Satt invirade i filtar och pratade tills det blev alldeles mörkt. Så fint det var med det lugna vattnet, segelbåtarna, den svarta skogen mot kvällshimlen. Man hade knappt ro att åka hem.

Till sist fick vi göra det i alla fall. Åka hem, alltså. Vred upp värmen i bilen på väg hem för att få lite liv i mina bara fötter som blivit lite kalla där ute vid vattnet. Så att en sådan onsdagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar