lördag 13 juli 2013

Tystnad

'säkta radiotystnaden här, men jag har befunnit mig utanför civilisationen och möjlighet att till exempel ladda telefonen på några dagar. I skären, alltså. Det har varit magnifika dagar. Har börjat varje morgon med ett dopp i viken och morgonkaffe på terrassen. Sedan har pappa och jag vittjat näten, och så har dagen bestått av en massa läsande, solande och badande.

Igår låg jag flera timmar på magen på bryggan och läste Löpgravsvägen. Ensam i skären för de andra var ute på ärenden. Man blir ganska harmonisk av sådant. När man känner för det klättrar man ner i vattnet en stund, och så lägger man sig på bryggan igen för att torka.

En av kvällarna hade jag gänget på besök för bastu- och grillkväll. Inte så illa, det.

Imorse var jag uppe med tuppen och tog plats i frisörsstolen. Fick läsa senaste nytt om kändisar och kungligheter medan håret blev lite omskött. Kaffe fick jag också.

Och på eftermiddagen var jag på treårskalas hemma hos lilla V med familj. Vilket trevligt lördagsprogram! Och än är inte dagen slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar