onsdag 24 juli 2013

Den årliga sammankomsten

I måndags träffade jag äntligen min stockholmskompis! Han brukar komma en sväng till fäderneslandet under semestern, och då måste vi träffas och analysera vad som hänt under året. Det blev kaffe, lite trask på stan och sedan åkte vi till min gamla sommarjobbplats Strandis och delade på en bit rökt fisk under djupa diskussioner. Det var suveränt. Både den goda firren och mest av allt det fina sällskapet. 

Igårkväll grillade vi lite hemma hos mig med en kompis, det vankades konjaksmarinerade grisytterfilébiffar från Öja-Market och grillad halloumi. Gott så. Jag som var precis hemkommen från gymmet hade en kropp som SKREK efter kött. 

Idag visade sig den vackra solen så fint att jag kände hur skären bara drooog ut mig ur stan. Vem är jag att säga nej? Har njutit på terrassen, sprungit en kvällslänk på kringliga skärivägar och avslutat med ett sedvanligt nakendopp i viken. Och nu sitter jag här och väntar på att tiden ska bli mogen för att lägga ut näten. På bästa sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar