måndag 26 september 2011

Soundtrack of our städning

I lördags (jag vet, evigheter sedan... men jag måste ju hålla er uppdaterade om exakt vad som har hänt sedan senaste skrift) tog jag itu med att röja upp i mitt lilla hem. Behövligt som tusan. Hela förra veckan var jag orolig över att någon skulle dyka upp på spontanbesök och jag generat skulle tvingas visa upp min lilla svinstia. Som för all del oftast är i relativt bra ordning, men med damm ungefär över fotknölarna. Nå, efter den drabbningen kunde jag nöjt slå mig ner och beskåda ett rent hem. Inga dammråttor som hotar att rulla över en och kväva en i sömnen.


Det viktiga när man städar är att man har bra musik. Hemma hos oss när jag var liten var det den här som gällde. Mammas städkassett. På Mycket Hög Volym i det Kronqvistska hemmet. Tänk er den tunga basgången som dånade och fönsterrutorna som skallrade.

Själv kör jag lite blandat när jag städar. Laidasta laitaan, det är allt från Britney till Whitesnake till 90-talstechno till Mel C till Guns n' Roses. Man får liksom bara vänta och se vilken låt som kommer näst, det kan vara vad som helst. Tvätta duschväggen till en låt, putsa handfatet till en låt. Och när jag kom fram till det där mörkaste hardcoreskrymslet, bakom wc-stolen - då dånade inledningsriffet till Sweet Child of Mine i öronen. Passande.

Så städar vi här.

4 kommentarer:

  1. Haha! Tyvärr har nån slagit av ljudet här så jag såg bara att Moore mimade..kom och hjäääälp!!!mamma

    SvaraRadera
  2. Jag lägger oxå på musik när det blir städdags, men jag undrar om jag egentligen inte städar bättre utan musik?
    Jag måste nämligen hela tiden springa och byta låt, för jag kan aldrig bestämma mig för vad jag ska lyssna på. Så det blir liksom ett.. jäkla spring.

    SvaraRadera
  3. Jessica >> Jag kör på mp3-spelare. Alltid med dig, var du än går!:) Denna rekommenderas för golvmoppning:
    http://www.youtube.com/watch?v=isYSyWgu11U&feature=related

    SvaraRadera
  4. Ojojoj...Wig Wam...Norge visar vägen!

    SvaraRadera