söndag 4 september 2011

Bowling

Bowling igår. Det som är extra kul med bowling är att man får ha så snigga skor (mina längst till vänster). Passar särskilt bra med spetsleggings, vilket både jag och L råkade vara klädda i. Har förresten märkt att jag och L väldigt ofta klär oss typ likadant, helt ovetande om vad den andra har tänkt ta på sig. Man blir väl som man umgås.

Synd bara att man är en sådan tävlingsmänniska att det liksom förtar glädjen när man inte alltid får vara bäst på allt. Jag blir arg som en terrier när klotfan inte lyder mig, och det skär i min själ när poängtavlan visar att jag ligger sist. Jag är nog en liten Monica trots allt, vilket jag också fick höra efter bowlingen. Monica i Friends, alltså. Tävlingsinriktad, dålig förlorare, petnoga och neurotisk. Dock är jag ingen kock och bagare, vilket hon ju är.

Idag har jag firat en regelrätt söndag med att - wait for it - titta på film. Och det var en bra sådan! Håll i hatten, för nu kommer filmtips från M. Kronqvist. Om ni inte har sett den, så titta på 127 hours. Den är verklighetsbaserad, kommer ihåg att jag såg intervjun med den som filmen handlar om i Oprah för flera år sedan och blev fascinerad. För en sådan som jag som inte klarar av fantasy och osannolkheter så är denna perfa! Fällde till och med en halv tår i slutet, för att det var så rörande. Och för att jag visste att det var sant.

3 kommentarer:

  1. Sådee bra er on egentligen...:D

    http://youtu.be/DeGGS6lDsMI

    SvaraRadera
  2. Hmmm...rätt speciell film det där. Bra på ett annorlunda sätt, förmedlar även en del livsvisdom...

    SvaraRadera