torsdag 2 juli 2015

Tomat, brandbil eller annan valfri röd sak

Nej. Jag har fortfarande inte ringt till Peten putki om det stockade avloppet i köket. Inte ens fast bästa L skickade meddelande igår eftermiddag med orden "Har du ringt åt Pete?". Bra att man har kaverin som håller koll på en. Försöker i alla fall.

Igår var det så fint väder! Somnade i solen i trädgården och vaknade illröd som en kräfta. Måste vara ett tecken på ålderdom, för tidigare i mitt liv brukade jag då aldrig bränna mig. Fan. Vi bor ju nästan på Nordpolen, här är ju knappt ens sommar. Störtlöjligt.

Jag tog min rödfnasiga lekamen och drog på kaffe till Bryggan med damerna igårkväll hursomhelst. Vi diskuterade som vanligt allt mellan himmel och jord, gapskrattade lite för högt och spanande in snygga puttputtbåtar i gästhamnen. Då vet man att sommaren är här.

Imorgon har det utlovats fint väder, och jag tänker som följer: sol, bad, sol, bad och en och annan bikinikaffe däremellan. Det är min favoritsysselsättning, som trogna bloggläsare vet.

1 kommentar:

  1. För att det skall gå smidigare att ringa Peten Putki, lyder rådet, att du sätter som sökord "Kutsukaa Putkimies" och om/när Google, erbjuder som resultat Sepi Kumpulainens låt med detta namn, sätt igång den, njut av texten och -musiken, så gör du det nog flitigt, dvs ringer Peten Putki.

    SvaraRadera