tisdag 14 juli 2015

Spontanhäng i skären

Tisdag idag, och jag börjar småningom ha återhämtat mig från en intensiv helg, men den ska jag berätta mera om sedan. Roligt har jag i alla fall haft, så inåt helskotta roligt!

Idag har jag i två omgångar gjort mitt bästa för att sola lite i trädgården, men varit tvungen att ge upp båda gångerna, eftersom jag var nära att drabbas av frostskador. Solen lyser, men termometern ståtar med mäktiga fjorton plusgrader. Det är lite lite när man är iklädd bikini, trots att det är rätt lä på min gård. När en molntuss glider framför solen känner man hur kallbranden slår till i tårna. Hui.

Igår hamnade jag av misstag ut i skären, eftersom jag... ja, det var en del grejer med bilar som skulle föras på service och bytas mellan oss familjemedlemmar, så jag hängde på ut till villan med mamma och pappa. På väg ut ur stan stannade föräldraskapet till vid Minimani för att handla, men jag orkade inte följa med utan stannade i bilen. (Detta betyder i klarspråk att jag inte hade sminkat mig och därmed såg ut lite som en demon). När mamma och pappa kom tillbaka ut ur affären höll jag en liten upprörd föreläsning om att man ABSOLUT INTE FÅR LÄMNA BARN I BILEN PÅ DET HÄR SÄTTET på sommaren. Jag kunde ju ha dött, herregud. Tror dock inte att någon annan tyckte att det var kul. Nå, huvudsaken var ju att jag gjorde det. Höhö.

Stannade även till vid Nyströms och hämtade hunden, som sedan snällt låg på bilgolvet och sov med nosen på min fot. En viss skillnad mot vår förra hund som inte direkt var något bildjur. Läs: han kräktes i bilen om man körde längre än tre kilometer.

Sedan blev det ex tempore-häng på skäriterrassen resten av eftermiddagen och kvällen. Det var riktigt varmt där i lä sålänge solen sken. Sedan fick man kaffe och sådär, och framåt kvällen grillade pappa älgkött, så jag behövde inte ens laga mat igår. En ganska gemytlig semesterdag, the way I like it. Ska man prompt leta efter något att klaga på skulle det få vara femton grader varmare, men det ska vi inte fästa för mycket uppmärksamhet vid, tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar