fredag 27 juni 2014

Ett veckoslut igen

En del i kollegiet lämnade arbetsplatsen med höjd näve och utropet "LOMAAA!" idag på eftermiddagen. Själv ska jag jobba lite till innan semestern, så jag nöjde mig med att försynt önska trevligt veckoslut innan jag traskade iväg.

Pumppin var ganska gles idag, kanske beroende på att folk ha semester, vet inte så noga. Eller så har de påbörjat mustakarifirandet så tidigt på eftermiddagen att träningen skippades. Det är nämligen Mustakari in Memories den här helgen, en årlig happening nere vid vattnet. Eller Mustakari no Memories, som det kallas i folkmun. Vill ni veta något konstigt? Jag har aldrig varit på detta evenemang, så kokkolabo som jag är. Men sedan har jag inte heller varit på Kokkolan Venetsialaiset. Eller Kokkola Rock. Kanske det är för nära?

Klippte lite gräs ikväll, och bestämde mig för att inte städa. Det sistnämnda var ett sällsynt bra beslut, betydligt roligare än att till exempel faktiskt städa. Nåja. Nu är det helg, folk! Ha så trevligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar