söndag 14 april 2013

Mys

Har redan länge talat om att vi borde gå till Kilta någon helg. Krogen som öppnade i gamla The Rocks lokaler. Igår gjorde vi det, och jag var helnöjd med stället. Mysigt med dunkel belysning och tända ljus, inrett så att det liknade ett gammalt bibliotek, lagom volym på musiken och allmänt trevligt. Och servering till bordet, vilket kändes extremt fancy. Bara säga till vad man önskade dricka, och efter en stund kom en servitör i vitskjorta med drinkarna på en bricka.

Och Caipiroskan var perfekt. Det använder jag ofta som måttstock, nämligen. Det skiljer bra krogar från dåliga, det avgör om jag gillar en viss bartender eller inte - hurudan Caipiroskan är. Mycket väl godkänt fick den här. Caipiroska är förresten min favoritdrink, ifall någon undrar. Kan faktiskt inte tänka mig något enda tillfälle då en sådan skulle kännas fel. Den smakar gott, ser trevlig ut, är fräsch, lagom stor och på alla sätt toppen. Sedan hann vi med en sväng på Calle också, med lite häng och till och med en stunds dansande innan vi gav upp för kvällen.

Igen en gemütlich helg att lägga i arkivet. Kaffesällskap, träning, vin- och spel, myskrog, besök hos mamma och pappa, nattklubb, städning, solskenspromenad, klädtvätt, soffhäng - allting återgett i slumpmässig ordning. That's the way I like it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar