torsdag 11 april 2013

Bland annat ägg

Det lär ha varit värsta rusningen till nya Cittari som öppnades i Heinolankaari idag. Bilköer, poliser som dirigerade trafiken etcetera. Har lite svårt att fatta den grejen. Att det finns folk som verkligen orkar genomföra en sådan grej. Själv är jag visserligen lite nyfiken på den där megabutiken, men inte såpass att jag frivilligt skulle trängas med en miljard andra människor och köa i timtal. Jag väntar någon vecka innan jag drar dit.

På tal om försäljningstrick så föll jag för ett sådant igår. Kunde inte låta bli att köpa smarriga, bruna ägg när de såldes i såhär stiliga, genomskinliga plastlådor. Lite spaceat. Undrar hur länge ägg har sålts i de där vanliga ägglådorna av paff. De känns väldigt inkörda. Hur som helst är bruna ägg liksom så snygga. Både de i paff- och de i plastask.

Jo! Och idag har jag IGEN testat en ny grej på gymmet. Cyklade iväg på ett CXWORX-pass ikväll. Jag vet inte, är inte helt såld. Tyckte faktiskt att det var för lätt. Men å andra sidan var det ju första passet, då måste man koncentrera sig mest på att lära sig hur man ska göra tekniskt rätt och hinner kanske inte ta ut sig maximalt. Hm. Trevlig variation var det dock. Ha! Där hade ni två ord ni inte trodde jag skulle uttala i kombination. Trevlig och variation. Inte likt mig.

Till skillnad från förra veckan som kändes ovanligt lång, fast den i själva verket var avkortad på grund av påsken, har den här veckan gått fortare än någonsin. Kan knappt tro att det är fredag imorgon. Skulle baserat på känslan tippa på högst onsdag. Hjälps inte, fredag är det väl då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar