lördag 13 april 2013

Lördag är den heliga dagen

Det där med att fredagen är någon slags lugn nervarvning inför helgen stämmer inte alls på mig. Jag har nämligen en hysterisk tvångstanke som säger att jag vill ha gjort allt tråkigt innan veckoslutet, för när jag vaknar på lördag morgon vill jag enbart göra sådant jag vill och som lustar. Vilket betyder att fredag alltid är fullbokad.

Igår likadant. Jobb först såklart, liksom alla vardagar. Mathandling, eftersom kylskåpet gapade tomt och jag inte orkar lägga en ledig lördag på att stå och väga tomater och bära hem ägglådor från butiken. Städning, för att jag medvetet skippade det förra veckan och nu hade ett dammigt och skitigt hem som jag inte har någon lust att sjava runt i en ledig helg. Träning, för att jag vill avsluta veckan med en löprunda, rensa huvudet, pina kroppen och för att följande moment ska kännas ännu mera magnifikt. Följande moment är bastubadande, för att jag har haft bastun full av loppissorterade kläder på tork i veckotal fram tills nu, och hade sett framemot detta hela veckan. Matlagning, eftersom jag efter jobb, träning och bastu började känna ett visst näringsbehov. Och till sist, kaffebesök av en vän, eftersom vi hade kommit överens om det redan tidigare.

Det satt som i ett hela dagen. Men jag hann precis slänga tallriken i diskmaskinen och föna håret innan det plingade på dörren och vi avslutade dagen med lite häng kring köksbordet och i soffan, lite snickesnack och flabb.

Efter att N hade åkt hem skulle jag bara surfa lite, men somnade typ bums på soffan. Vaknade en stund senare - och då var det kört. Efter det har jag bara slumrat och sovit i korta snuttar tills jag gav upp och gick upp klockan nio. Och nu kom jag på att jag drömde en helt SJUKT rolig dröm, att jag tänkte på att jag borde skriva upp den, men såklart inte gjorde det. Och nu minns jag såklart inte vad den handlade om. Tipiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar