torsdag 22 maj 2014

Moll the Doll

En sådan härlig dag! Har njutit ute i solen efter jobbet, bara låtit strålarna värma magen, känt hur livet återvänder i kroppen efter alla långa, råkalla, gråa månader. Det är ju detta jag lever för. Att möta en ny sommar, att blunda mot solen, följa med hur det blir varmare och varmare för var dag som går. Wunderbar.

Salladen sådde jag i förrgår. Den och lite gräslök och dill. Och nu, jävlar i min lilla låda (pun intended, jag odlar alltså i en trälåda) vad det ska skördas färska grejer i sommar. Idag när jag stod i bikini med flipflops på fötterna och vattnade mitt lilla grönsaksland med min fina, grå zinkvattenkanna kände jag i stora drag att "Kan det bli bättre?". Sommaren precis i färd med att börja, jag står i min egen lilla trädgårstäppa och solen värmer ryggen och vatten skvätter på de bara tårna. Har svårt att föreställa mig. 
 
Kuffen  framför förresten en pjäs som låter träffande. Speciellt med tanke på att jag under gymnasietiden kallades för Molla eller Mollis av en begränsad grupp personer (typ en person, om vi ska vara exakta). Som ett litet tipz. Ingen aning om vad den handlar om, med det lät bara lustigt.

2 kommentarer:

  1. Jag kan berätta sen vad den handlar om - jag ska dit, nämligen. Mor Tuta

    SvaraRadera