onsdag 2 juli 2014

Bristande tajming

Tanken var god i alla fall. En av kollegorna ska sluta, så vi hade planerat in en julionsdag för en liten avskedsmiddag. Tänkte oss Vohvelikahvila under lummiga träd, kvällssol och doft av gräs. Sedan traska ner till Iltatori och strosa runt och avsluta med en kaffe där på torgcafét.

Och så prickar vi in den regnigaste dagen i mannaminne. Det har strilat precis hela dagen. Hukande under paraplyn drog vi till Vohvelikahvila ändå, men fick nöja oss med att sitta inne. Lite snopet. (Jag fick hur som helst den urgoda salladen med rökt lax som jag blev så begeistrad i sist, så på den fronten var det superbt). Iltatori kändes som ett dödfött projekt i regnet, blåsten och kylan, så vi blåste av spelet efter maten. Synd.

Vohvelikahvila och Bryggan har jag alltså besökt. Då har jag bara Saha i Yxpila och så caféet på Tankar kvar i sommar. Alla dessa har jag nämligen planerat in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar