tisdag 8 juli 2014

Ssssemester

Och med semestern kom värmen! Åkte ut till skären igårkväll, inkvarterade mig i "Blåa rummet" (de andra sovplatserna heter Loftet, Bastukammaren och Blindtarmen, ska berätta mer om dem en annan gång. Lillebror bodde i Blindtarmen den här gången) och somnade till måsskrän. 

Detta var utsikten när jag tassade ut till utedasset den sista gången för kvällen. 

Och detta vaknade jag till. Strålande sol, varma klippor, salt doft. Det var morgondopp direkt ur sängen och morgonkaffe på terrassen, och sedan har jag varit ute hela dagen. Bara varit. Läst, tupplurat, simmat, solat. 

Ikväll tog vi en kaffe på Bryggan med flickorna, och där var det smockfullt med folk eftersom det var så fint väder. 

Känns redan som om jag har haft ledigt hur länge som helst, och så har semestern bara precis börjat. Mmm, sommar som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar