söndag 6 juli 2014

Just typiskt

Igår dog min iPhone knall och fall, och jag är nu inne på mitt andra dygn i radioskugga. Eftersom jag mestadels är på språng (typ i skären, på stranden, ni vet) så sitter jag inte heller och dejourerar vid datorn och Facebook. Imorgon drar jag till butiken och skickar luren på reparation, men fan vet hur länge det dröjer... Får man liksom en lånetelefon med sig sålänge? Kan ju inte ta någon gammal lur i bruk heller, eftersom iPhonens dumma simkort bara passar till äppeltelefoner.

Om ingen stand-intelefon utlånas vet jag inte riktigt hur jag ska lösa detta. Någon som känner att de har en överlopps gammal iPhone att låna ut? HJS, ni vet. Alltså helvetes jävla skit...

5 kommentarer:

  1. Hmpf...va feilar e, stendöd?

    He e int så invecklat egentligen, he finns en adapter fö ändamålet...i princip en plastkrans man lägger sitt kort i så återfår normala sim-kortets storlek. Tokan måst di ju kuna bidra me vi butiken ifall di int har na ti lån ut...? Om int så har ja fleir tror ja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Well, what do you know. Helgens fruktlösa försök ti få fanskapi ti funkk, upprepad laddning osv gav noll resultat. Så idag måndag tryckt ja en sista gang på on-knappin - å tilifon meddela att akkun e tom. Så lada ja an en stånd åså bara slo an på se sjölv. Två dagars tystnad å på den tredje dagen uppstod han från de döda?! Men tack för erbjudandet om adaptern, he va vänligt:)

      Radera
  2. Åhhå, he e ju så man sku kuna bli religiös! ;)

    SvaraRadera
  3. Puts ur kontaktn i tilifon vart du sticker in ladarpittn. Troligen full åv dambi, en sånde grej som folk putsar millan tändren mee fungerar. Typ en miniatyr wc-borsta u know?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsi! (Lustigt att Satan hjälper me i deher frågon. Eftersom ja just döpt tilifon ti Jesus pga att an uppstod på den tredje dagen)

      Radera