fredag 25 april 2014

Det jag avskyr mest

Loma eller inte, jag tänkte använda tiden till att göra nyttigheter också. Alltså efter att jag hade tagit en lååång sovmorgon, ätit långsam frulle i soffan under filten och sedan tagit en kopp kaffe med mig ut i trädgården och suttit på en filt och lyssnat på podcaster samtidigt som jag drack upp sagda dryck.

Den uppmärksamme läsaren känner igen filten. Den figurerar ofta på bloggen under sommarmånaderna.  Ett klart vårtecken när den börjar bredas ut i trädgården och på stranden och lite varstans. Oj så skönt det var med sol. Satt och blundade mot strålarna så länge tålamodet räckte, och det är en stund när det gäller att lapa sol. Hettade och blossade trevligt i ansiktet när jag kom in. Skönt!

Sedan bröt helvetet lös. Alltså nej, inte så. Men det lilla helvetet som består i att gå igenom tråkiga papper och betala räkningar och allmänt reda upp alla lösa trådar som har en tendens att hänga i det här hushållet. Satt vid köksbordet mellan olika dyngtråkiga pappershögar med de osynliga rubrikerna "måste betalas", "måste kollas", "måste skickas in", "måste ringas och redas ut". Äääh, vad tråkigt. Efter att ha suttit och ångestsvettats en stund fick jag åtminstone utrett den största delen. Kvar blev ett par lappar som jag ska ringa om nästa vecka. (HaHAAAHAAA, alltså någon gång i höst, om vi ska vara realistiska. Tidigast).

Nåja, någonting fick jag gjort i alla fall. Och nu är det fredag kväll. Trevlig helg, allihopa!

2 kommentarer:

  1. Borde man anta att sommardäcksbyte hör till det som borde ske nästa vecka? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jå! Men ja fixa e på sundan rej. Elder ja, "rej". :)

      Radera