fredag 14 november 2014

Om kundbetjäning

Igår dog min iPhone. Igen. I somras slocknade den ju under tre dagar och återuppstod sedan oförklarligt. Nu orkade jag inte gnissla tänder i tre dygn, utan rusade in med den till närmsta telefonbutik och la den på service. Och maken till bra betjäning har jag inte fått på år och dag. Eller jo, det har jag, för jag tycker överlag att man får bra betjäning vartän man går. Faktiskt. Jag fattar inte varför folk klagar på sådant, jag tycker att alla är så hjälpsamma och duktiga och trevliga i alla kundbetjäningssituationer. Kan det vara en fråga om inställning? Jag är i alla fall vänlig och trevlig i sådana situationer - och får vänligt bemötande tillbaka. Go figure.

Nå. Killen i butiken var så vänlig och hjälpsam att jag nästan blev rörd. Han lånade dessutom ut en sprillans ny iPhone som lånetelefon under tiden min är på service, och så lovade han att jag får tillbaka min egen om två dagar (två dagar!), "för då är jag på jobb nästa gång". Fast jag har inte orkat ladda ner en enda app till lånetelefonen så jag använder den lite som en stenåldersmobil, alltså att ringa och skicka textmeddelanden med. Inga nummer har jag i den heller, så det är knappt att jag ens kan göra det. Om någon har försökt nå mig via Whatsup eller kommenterat något på Instagram så är jag helt out. Ni får ringa mig om ni vill något. Och börja samtalet med att säga vem ni är.

Är precis hemkommen från firmans pikkujoulut. Med mat i magen och två skumpaglas i knoppen känns det ganska gemytligt att krypa ner under en filt i soffan och ta helg. God afton på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar