söndag 16 november 2014

I Amarillos karaokebar

Håhåjaja, det blev en liten utesväng igår. Massor med folk på Calle, antagligen på grund av att det är pikkujoulutider och folk är ute med jobbet och festar. I Amarillos karaokebar var det fullskitet med folk. Lustig anekdot, förresten: förra lördagen satt vi i nyss nämna karaokebar och smuttade på en liten kall Caipiroska när en kvinna i, säg 35-40-årsåldern klev fram till vårt bord, böjde sig ner vid min plats och helt tydligt hade ärende åt mig. Oh no, hann jag tänka. Nu kommer det något otrevligt.

Icke. "Hördu" sa kvinnan på finska. "Jag måste bara säga att nog är du en nätt flicka!". Jag blev lite förvånad men tackade såklart glatt för komplimangen. "Alltså vanligtvis när jag ser nätta flickor såhär på krogen så blir jag alltid arg. De liksom irriterar mig. Men inte när jag såg dig!" fortsatte kvinnan och såg riktigt glad ut. Sedan pussade hon mig på kinden och önskade en trevlig kväll. Det tyckte jag var roligt. Glad blev jag dessutom.

Ojoj. Flickorna som jag var ute med trivs ofta väldigt bra på dansgolvet, och det gör ju som bekant inte jag. En britt var med i gänget igår, så nu måste jag ju anstränga mig lite, så en stund var jag faktiskt med och shake:ade innan jag fick leidon. En trevlig kväll var det hur som helst. Jag tröttnade lite tidigare än flickorna, så jag stack iväg lite före dem. Om man inte vill gå hem ensam i mörkret har jag ett tips: man kan springa hem i mörkret. Går mycket snabbare! Perfekt för mig som är så otålig.

2 kommentarer: