lördag 14 februari 2015

Svisch - FOMP

Så ungefär lät det idag när jag traskade runt bilen för att frigöra densamma från snö - och jag plötsligt halkade och föll på arslet. Upp fort som fa-en kom jag såklart, och det är möjligt att ingen såg mig. Det viktigaste är därmed sånär som på säkrat. Det näst viktigaste är ju att man inte slår sig, och jag kan nu med några timmars inkubationstid känna av en ömmande smärta i ena - ja, vaför förfina - revabullon. Och handleden på samma sida ömmar den också. Så fånigt att halka, det är bara gamla kärringar med dålig balans som sysslar med sånt.

Det har varit sjujävla halt i Kokkola den senaste veckan. Riktig blixthalka. Jag har skrinnat fram över parkeringsplatsen på jobbet och känt mig som en annan konståkare. Minus piruetter, då. Nu hade ett tunt snölager lagt sig över isskorpan. Lika med ännu mer förrädisk blixthalka.

Idag har jag travat på stan och skött Viktiga Ärenden. Det och handlat lite kläder. Inne på Halpa-Halli stod en gåbbe och spelade positiv och delade ut ballongdjur. Det tyckte jag var himla trevligt. Positiv är ett instrument till och med jag skulle klara att spela.

Ikväll hade jag tänkt städa och belöna mig själv med ett glas vin. Men så kom jag på att jag inte orkade städa, och efter den insikten belönade jag mig med ett glas vin i alla fall. Trevlig helg och skål, peeps!

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde samma sak i går, drattade på röven alltså. Men jag börjar ju bli halvgammal, så det är tillåtet, eller? ;)
    Lite öm i vänster sida i går, men i dag är jag hur fit som helst igen. Lyckligtvis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, du också... :( Jag har haft ont i vänster handled inatt och idag är den fortfarande rätt öm. "Revabullon" börjar vara okej. Slut på sjukrapport!

      Radera