tisdag 10 februari 2015

Full fart hemåt

Jodå, här har man mått som en konung. Lillebror hämtade mig från tåget igår och så susade vi snabbt och smidigt hem till honom i ett varmt och ganska blött Åbo. Lite skillnad mot de manshöga snövallarna man vant sig vid i Kokkola...

Paj hade han gjort, det lilla livet. Passade perfekt för en restrött och hungrig flicka. 

Dessutom fick man vin till maten. Dethär med skolning är ju förjävla kul!

Skämt åsido så var det verkligen det. En synnerligen intressant kurs i ämnet stamning. Alla mest speciellt gillade jag diskussionerna i grupp på eftermiddagen. Jag fick många nya idéer och det känns som om jag har ett lass med metoder och övningar att ösa på med på jobbet. Dessutom blir man sådär allmänt jobbinspirerad av att träffa kollegor och lyssna på föreläsningar. Ser fram emot att gå till mottagningen imorgon!

Sitter just nu med domnande arsle på tåget på väg hem. Det har varit två långa dagar och jag är ganska trött. Ganska trött men mycket nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar