fredag 31 oktober 2014

Tyky-päivä

Tjena mittbena! Har tillbringat dagen i Kalajoki med att bland annat spela frisbeegolf. En programpunkt under tyky-dagen jag nämnde häromdagen. 

Drajvär och puttär. Vet inte om det var så avgörande för resultatet att jag skiftade mellan dessa olika modeller beroende på kastlängd med mera. Mest gick det åt helvete ändå. 

Sån tur då att det var sjukt vackert väder och en ren fröjd att trava omkring på sanddynerna i kalajokiterrängen. Mmm, friskluftsförgiftning. 

När jag kom hem svidade jag snabbt om och satte punkt för arbetsveckan med ett spinningpass. I onsdags var jag förresten på ett sådant där Grit-pass jag pratade om här tidigare. Bara en spydde denna gång, vet inte om det är en bra eller dålig sak. Instruktören Timo delar i alla fall ut extrapoäng åt den som kräks under passet. Det ni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar