torsdag 23 oktober 2014

Herkkis

Vad är riktigt juttun med detta med hösttrötthet? Jag har tydligen drabbats av något liknande, för särskilt den här senaste veckan har jag ett sådant oerhört sömnbehov att det är ett SKÄMT. Kunde lätt sova dygnet runt, känns det som. Den uppmärksamme bloggläsaren vet dessutom att jag inte är någon morgonpigg person ens i vanliga fall, så man kan ju gissa hur fiilisen är där sjutiden på vardagsmorgnarna. Just det.

Imorse och i går morse var det buskallt när jag ställde mig iväg till jobbet. Jag som typ sådär allmänt hatar kläder och att vara påbyltad stegade iväg i sommarkavajen och ballerinor - visserligen denna gång med små nylonstrumpor i, men ändå - över den frostnupna gräsmattan. Kollegorna förfasade sig och undrade om jag inte frös. Nja, frös och frös. Lite onödigt svalt kanske, men jag fryser fortfarande hellre än har tjockt med kläder på mig. Ibland undrar jag om jag inte har det som heter "aistiyliherkkyys" på finska. Hatar ju kläder som sitter tight (som jeans, de klämmer på min mage!) och så hatar jag pyjamasar och nattlinnen (de korvar sig!) och så hatar jag lager på lager och allmänt att ha för mycket kläder på mig. Yllesockor hatar jag också att ha på mig. Vad vet jag?

2 kommentarer: