onsdag 19 mars 2014

Taka-taka-taka-taka...

...talviiii! Hann ju inte ens hehkutt tillräckligt om den ljuvliga våren och de torra gatorna och fågelsången innan takatalvi slog till med besked. Men nu är vi redan inne på bättre halvan av mars, så någon liten vinterknäpp ska man väl orka med. Nu är ju ändå sommaren inom synhåll. Ska njuta desto mer när den kommer på riktigt istället.

Ooorkade inte kriga mot snöyran och de sliriga vägarna igår, så jag tog faktiskt bilen till gymmet. Såhär såg det ut på hemväggen. Brrr.

Men imorse såg det ut såhär! Jag vaknade ovanligt tidigt, ovanligt pigg och gjorde något så ovanligt som att brygga kaffe och sätta mig i lugn och ro och sippa ur mitt jättestop i soffan innan jag drog till jobbet. Jag slog till och med på tv:n och tittade en stund! Måste säga att det var en mycket gemytlig start på dagen. Skulle gärna göra det varje morgon. As if.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar