måndag 23 november 2015

Den där vita skiten

Man behöver inte ens titta ut genom fönstret för att bli varse om att det har blivit vinter, eftersom alla i helgen kände sig nödgade att informera om detta på Facebook. Dessutom i positiva ordalag av någon anledning. Själv känner jag som följer varje gång den första snön kommer:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Jag hatar nämligen snö. HATAR. Riktigt ur djupet av mitt hjärta H-A-T-A-R. Jag ser inte en enda positiv sak med den där vidriga, vita skiten som täcker marken. Den är kall, blöt, den är i vägen, den är irriterande att gå i, cykla på, köra bil på.

I lördags ville jag bara lägga mig i fosterställning och gråta när jag vek upp persiennerna på morgonen och möttes av ett snölandskap. Det är på den nivån. Jag ser bara månader av pulsande, rutskrapande, och bilborstande framför mig.

Det är så mycket enklare med traditionellt novemberväder, ruggigt och regnigt. Man behöver inte skotta regn. Man behöver inte borsta regn av bilen. Och man behöver inte skrapa regn av rutorna på bilen. Jag väljer regn före snö alla dagar i veckan. LÄTT.

Men jag hörde till min glädje att den här snön skulle regna bort den här veckan. Håller tummarna för det. Ingen blir lyckligare än jag om det blir barmark igen.  

2 kommentarer:

  1. NEJ! He ska vara snöööö! ������ /another one bites the TABLE

    SvaraRadera