lördag 5 september 2015

Soffan

Har börjat med en irriterande vana. Nämligen att sova på soffan på nätterna istället för sängen. De senaste veckorna har jag somnat på soffan på kvällen, vaknat på morgonnatten och fått börja ta itu med kvällsrutinerna typ klockan nollfyra. Så står man då där och tvättar bort smink och borstar tand och plockar fram arbetskläderna och det håller på ljusnar bakom persiennerna. Sedan när man kryper ner mellan lakanen är man inte det minsta trött längre, och det tar länge innan man får fatt i sömnen.

Soffan har jag förresten köpt för en billig peng av min kompis S, och den tjänade mig väl redan under åbotiden. Den är skön som synden, och inte alls oäven att sova i. Men jag föredrar ändå sängen. Inte minst för att nacken brukar kännas sisådär efter att man har legat med huvudet uppe på armstödet i sex timmar. Ouch!

Lördag, säger ni? Jag tror jag kokar mig en kopp kaffe till och bökar vidare i soffan. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar