söndag 12 april 2015

Sweet sixteen

Vi börjar väl med väderleksrapporten, va? Plus sexton! Man blir ju lycklig för mindre, om vi säger så. Vågar man nu tro att den här vintern börjar vara slut? Vädergudarna spår förvisso lite slask imorgon, men jag räknar med att det smälter efterhand det når marken. Snart får jag börja fundera på hästbajs och fröpåsar och min lilla odlingslåda i min lilla trädgård. Kanske ärtor i år?

Imorgon är det tidig väckning. Jag och kollegorna ska till Uleåborg, som vi brukar med jämna mellanrum. Arbetshandledning och lite annat program. Det är väldigt lärorikt och nyttigt, men det brukar bli så hiskligt långa dagar. Särskilt som tåget avgår - gäsp - 05.40. Får se till att pallra sig upp i tid, antar jag.

Helgen har förlöpt i lugnets tecken. Jag har handlat på stor-Cittari, betalat räkningar, kaffiterat med bästa L och company, byggt en trasig blus med pikaliima och lite annat smått och gott. Nu tänkte jag steka lite broiler om det är okej för allihopa. Hej!

2 kommentarer:

  1. Jag var lite besviken då du inte dök upp på Black Sheep den där lördagen. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också när jag fick nys om att du och mr Alegni hade varit där :-/ Hade ju varit väldigt roligt att ses irl. Hoppas det blir av en annan gång!

      Radera